Terkuburnya pyejal.com

2011 tahun menarik bagi aku ketika itu. Mula melangkah ke dunia yang seterusnya membawa sebagaimana aku menjadi hari ini.

Tahun 2011 aku "lahirkan" pyejal.com untuk semata-mata mencabar diri dengan teknologi. Aku berjaya. Tapi malangnya, hasrat nak kekalkan domain hingga hujung nyawa hanya tinggal mimpi. 


Puncanya, akibat kesibukan tugas² dunia, domain tu gagal untuk aku renew kembali [padan muka]. Dah la start masuk department sekarang ni tak menang tangan dibuatnya. Mana nak melayan "wahyu" yang datang tiba-tiba. Mana  nak anak² yang masih kecil. Memang tak memang tangan. Akhirnya, kerehatan yang aku dahulukan, blog aku abaikan.

Berpuluh juga entri di sana [pyejal.com] dah tu pula tak sempat simpan sebagai backup. Tak ada rezeki nampaknya. Entri berharga yang mungkin agak bernilai seinggat aku sudah pasti entri kelahiran baby Sofiya. Harus mengarang semula nampaknya sejarah itu. Pasti indah untuk dikenang oleh sang Sofiya kelak.

Insya-Allah, akan aku cuba merajinan diri berkongsi cerita, berkongsi rasa. Diri ini bukan apa². Hanya manusia biasa, hamba kepada Tuhan yang Maha Esa.

Buat kenang²an - pyejal's blog








Comments

Popular Posts