Golongan Lesbian, Gay Mahu Diiktiraf? Gila Apa!?

Yang baca newspaper atau mengikuti perkembangan semasa pasti saja mendengar berita panas tentang penganjuran Program Seksualiti Merdeka yang akan diadakan penganjurannya 2 - 13 November 2011. Program anjuran beberapa NGO dan disokong oleh Majlis Peguam Negara ini sekali lagi mengambil tempat antara isu² panas tanah air. Malaysia yang dianggap sebagai negara demokrasi digunakan sebagai alasan bagi menganjurkan program seksualiti ini. Tahun ni secara terbuka, mungkin tahun² sebelum ni dah memang ada program seperti ini.


Pertama kali aku mendengarnya di televisyen, aku terkejut juga. "Gila apa mereka ini? Sampai nak mengajurkan program seksualiti secara terbuka yang pastinya sebagai langakah awal untuk mengiktiraf golongan gay, lesbian dan yang sewaktu dengannya". Nasib baik dah diharamkan festival ini. Tapi, kenapa? Dan apakah Program Seksualiti Merdeka ini?

Golongan ini mengatakan:
Seksualiti Merdeka, meaning Sexuality Independence, is Malaysia’s only festival celebrating the human rights of people of diverse sexual orientations and gender identities. It is organised by a loose coalition of NGOs, artists, activists and individuals and has been held annually since 2008. The festival programme includes forums, talks, workshops, book launches, art exhibition and performances.

Mereka mengatakan festival ini sebagai menjaga hak asasi dalam masalah seks mereka? Lihat antara petikan sebahagian mereka di web rasmi program seksualiti merdeka ini.

"This year, our theme – Queer Without Fear – highlights how homophobia and transphobia have negatively affected and continues to affect the lives of untold numbers of Malaysians who are discriminated against and persecuted because of their sexual orientations and gender identities. It is our firm belief that all Malaysians have the right to live and love without fear."

Tahun ini mereka membuat secara terbuka, makanya tahun² sebelum ini pasti saja telah diadakan program seumpama ini. Golongan ini mengatakan mereka didiskriminasi dan berasa takut jika mencintai antara/sesama mereka [golongan sesama jenis]. dan mereka mengatakan progam ini hanyalah sekadar berkongsi seni, idea dan pandangan?



Hey fellas, tell me which religion accepting homosexuality?  Even christian [which is true] not accepting this. You want to know why?

Ok, sejarah banyak mengajar kita umat manusia untuk menjadi lebih baik. Kesilapan orang² / umat² terdahulu mengajar kita untuk bersikap lebih rasional. Jika anda membaca entri ini dan menyokong Program Seksualiti Merdeka mari ketahui kenapa program tersebut diharamkan oleh negara dan agama. 

Antaranya:
i. Dengan adanya program ini, ia seolah² mengiktiraf golongan ini [gay, lesbian] secara langsung.
ii. Jika lelaki boleh berkahwin sesama lelaki [gay] dan perempuan berkahwin dengan perempuan lain [lesbian], bolehkah mereka ini mendapat zuriat? Kelangsungan umat manusia adalah melalui zuriat yang sah sebagai mana kehendak agama. Tolak tepi pasal kaedah ibu tumpang atau segala konsep DNA dan pengklonan dan biologi.
iii. Malapetaka akan menimpa Malaysia. Kaji dalam sejarah Islam berkenaan kaum Nabi Luth yang telah diberikan balasan/hukuman  dengan ditimpa dengan SEBUAH GUNUNG kerana kaum Nabi Luth pada masa itu mengamalkan seks bebas, gay dan lesbian. Kalau anda mahu Malaysia ditimpa bencara seperti  itu, atau mungkin seperti tsunami menimpa Banda Aceh, teruskanlah mempromosi program² seksualiti seperti ini. Hukuman Allah tidak memilih golongan atau bangsa, semua akan merasa sama. Bila dah kena, padan muka!

Itu serba sedikit yang aku boleh kongsikan. Kepada yang nak mengkaji tentang program seksualiti ini, silakan melihat web mereka. Tapi ingatlah batasan  lumrah kehidupan yang sebenarnya. Dan kepada pengamal golongan gay, lesbian biseksual, transgender atau apa² istilah pun yang digunakan - ingatlah, jangan hanya memikirkan masalah peribadi anda itu sehingga anda menjatuhkan maruah diri anda lebih teruk dan lebih hina daripada haiwan! 

Apa yang aku pelik, yang mengajurkan pun golongan bijak pandai seperti peguam. Tapi sayang seribu kali  sayang, malang mereka ini bijak dalam satu hal tapi lemah dalam hal yang lain. 

Aku mengharapkan jikalau Malaysia mencontohi negara Brunei, sehinggakan arak pun tidak dibenarkan dijual di negara itu, pemerintah agama mengatakan, "jika mereka mahu minum arak, mereka boleh pergi keluar negara, nak berenang dalam arak pun ikut suka mereka di luar sana" - Lihat!. Dan korang pernah dengar tak negara yang kuat prinsip agama ini ditimpa malapetaka seperti Brunei dan Arab Saudi? Kalau ada pun, jarang² berlaku kan? Nak tahu kenapa, korang kaji lah sendiri.

Moga Malaysia dan DUNIA bertambah baik dan lebih dekat dalam mengamalkan syariat Islam. Amiin.

Comments

mOoN said…
betapa Malaysia semakin tenggelam dengan pegangan yang tidak munusabah... agama semakin diketepikan...
Ujie said…
setuju dgn yg last tu..

take it or leave it!
ikut undang2 m'sia, atau keluar je dr sini. pergi tmpt yg sokong mereka. mudah!
pyejal said…
@mOoN banyak sangat unsur -ve masuk..
pyejal said…
@Ujie itu lagi tak menyusahkan mereka.gi main jauh2 sana..hehe.

Popular Posts