Keyakinan Dalam Fotografi


Bila dah lama sejuk dalam fotografi bersama dslr, skil jadi mendatar tanpa naik dan pasti makin turun. Kekangan masa dan fokus kerja hakiki buat skil fotografi aku makin berkarat. Hanya dengan mobile aku mampu berkarya. Mengasah imaginasi dan skil sambil menguji kemampuan diri. Minat yang kekal hobi walaupun pernah menjadi sumber 'poket' sampingan sebelum ini.

Hari ini aku diberikan peluang dan kepercayaan oleh tuan rumah menimba pengalaman menguruskan majlis perkahwinan yang dihadiri tetamu istimewa - DYMM Raja Zarith Sofiah, Permaisuri Johor.  Pengalaman yang mungkin bukan semua orang dapat melaluinya sepanjang hayat. Jadi peluang yang ada tak usah disia²kan.

Terjun dalam dunia pengurusan acara mendedahkan aku dan mendekatkan aku dengan individu² penting negara. Walaupun tidak pernah mengimpikan tetapi peluang yang ada perlu dimanfaatkan sebaiknya buat memperkaya pengalaman dan keyakinan diri. Jadi, dengan minat dalam fotografi, aku manfatkan peluang yang diberi, bukan apa hanya sebagai koleksi peribadi buat penguat kisah yang dikongsi.

Alhamdulillah, hari ini walaupun tidak sebesar mana sumbangan yang mampu diberi, tapi aku agak terkesan atas penghargaan yang diberi walaupun hanya sekeping foto. Aku bukan bagus sangat, pastinya ada lagi orang lain yang mungkin lebih baik dan lebih banyak sumbangannya. Walaupun hanya sekeping gambar, tapi aku bangga dan gembira atas diri sendiri. Hadiah istimewa hari ini.




Sedikit info untuk foto ini. Ditangkap mengunakan iphone 7 dengan teknik 'blind shot' level pinggang. Teknik ni kerap aku gunakan untuk menguji skil diri tanpa melibat pada skrin telefon bila mana menangkap gambar. Kepuasan hadir bila shot menjadi!



Comments

Popular Posts